üdvözlégy kedves látogató a starwarsbionicle hivatalos rajongói oldalán

ez a honlap mindenkié aki szereti a bionicle-t és a star wars-t!

verem.jpg

bionicle történet folytatása:egy árnyékpiócával támadta meg. A piócát sikeresen megölték, és Takanuva így lett félig árnyék elemű. Icarax Karda Nuiban összetűzésbe keveredett az Ignika Toával, vagyis a magának testet alkotott Élet Maszkjával. Az Ignika a hatalmával Icaraxot visszaalakította antidermiszből valódi biomechanikus lénnyé, ami pedig nagy fájdalmakkal járt a számára, hiszen a páncélzatát nem egy testtel rendelkező lényre szabták. Icaraxnak nagy nehézséget okoz visszatartania magát a Nuva Toa megöléséről, már-már hobbi szinten űzi a gyilkolást.

  • Mutran: A Makuta Testvériségének nagy tudósa, aki mindenféle mutáns állatot teremt. A matorán főkontinens középső részét volt hivatott felügyelni, azt a térséget, ahonnan a Nagy Kataklizma során Voya Nui szigete is kiszakadt. Mutrant sohasem érdekelték igazán az ottani események, így nem is vette tudomásul, amikor a terület kihasadt helyéről. Valószínűleg nem is sejtette, hogy a legendás Élet Maszkja is az ő területén volt elrejtve. Chirox, egy másik tudós Makuta gyakran van róluk rossz véleménnyel. Régebben azonban ők ketten barátságos kapcsolatban lévő munkatársak voltak. Mutrannak még a Testvériség korrupttá válása előtt volt egy házikedvencként tartott enni képes köve. Amikor egyszer Xia szigetére utazott Icarax és az akkoriban őket szolgáló Pridak társaságában, hogy az ottaniakat, a Vortixx fajt „jobb belátásra térítsék” a termékeikért kért pénz mennyiségét illetően, véletlenül elhagyta a követ. Később ebből alakult ki a Magaslat (Mountain), amely ma a sziget közepén tornyosuló éhező hegy, és szerves részét képezi a Vortixxok szertartásainak. A Hat Királyság Szövetségének létezése idején Mutran a Kalmah nevű uralkodót látta el Rahi harci állatokkal, amelyeket ő teremtett. Azonban mivel Kalmah sosem mutatott megfelelő tiszteletet, Mutran csak olyan szörnyeket hozott létre neki, melyek körülbelül három napon belül elpusztultak. Egyik állatfajtája viszont, a pengeásóknak elkeresztelt Rahik, valahogyan mégis életben maradtak, és különös alagútrendszereket kezdtek ásni. Mindegyik járatuk ugyanazt a mintát követte, mintha egy térképet rajzolnának ki. Több tízezer év elteltével a rejtélyt senki sem fejtette meg, és valójában még a pengeásók sem tudják, hogy mi vezérli őket – egyszerűen csak ásnak és ásnak. A térkép leírásából ki lehet következtetni, hogy a pengeásók a Bionicle „egység-kötelesség-végzet” elhíresült szimbólumát ássák ki. Mutran egyszer azt a megbízást kapta, hogy járjon utána a Tren Krom nevű lényről szóló legendáknak. A Testvériség nem akarta, hogy egy ilyen hatalmas lény szabadon garázdálkodjon, ha céljai ismeretlenek. A mendemondák alapján Mutran végül megtalálta Tren Krom szigetét, ahol az fogságba is ejtette őt. Valami miatt azonban Tren Krom nem végzett vele – bepillantott a Makuta elméjébe, ahol valami nyivlán visszatartotta őt a gyilkolástól. Közben Mutran is bele látott Tren Krom agyába, és feltárultak előtte az univerzum titkai, működésének hogyanjai és miértjei. Ezt a tudást használta fel Teridax a Nagy Szellem, Mata Nui megdöntésére. A Tren Krommal való találka folytán azonban Mutran elmeállípota igen sokat romlott – olyan förtelmes volt a lény kinézete. Mutran egy árnyék matoránnal jár-kel, aki egyfajta labor-asszisztensként szolgálja őt. Az ő neve Vican, le-matorán volt árny-matoránná válása előtt, és önként jelentkezett Mutran kísérleti „patkányának”, ugyanis az élete megváltoztatására vágyott. Rajta próbálták ki először az árnyékpiócákat. Vicanról el lehet mondani, hogy retteg „gazdájától”. Mindkettűjük színe lime-zöld és fekete a készletben.
  • Spiriah, Zakaz Makutája – Zakaz szigetének fajával, a Skakdival ő folytatott kísérleteket, és különféle erőkkel ruházta őket fel. Miután azonban úgy találta, hogy a népesség egyre vadabb lett ettől, elmenekült a szervezet soraiból, nehogy megbüntessék a kudarcáért, de még mindig tagnak számít. Jelenleg a Nyomász (Tracker) nevű Sötét Vadász üldözi őt. Nyilvánvalóan azonban korábban is ismeretes volt hibás kísérleteiről. Egyik teremtett állatjában Mutran és Chirox még hosszas gondolkodás után sem találtak semmi hasznos képességet. Ugyan külön figurát nem kap, összeépíthető lesz négy másik készletből.[24] Kénytelen lesz Mata Nui Rendjének dolgozni a Testvériség elleni háborúban. Ha nem teszi ezt, a Rend végezhet vele, és ha a háborút megnyerik, Spiriaht valószínűleg a Verembe száműzik korábbi bűneiért, feltéve, hogy életben marad. Spiriah valamikor a múltban szövetségbe lépett a Zyglak lényekkel, mivel hozzájuk hasonlóan ő is kitaszítottja volt társadalmának. A kegyetlen bestiáknak megígérte, hogy segít nekik eltörölni a Nagy Szellem, Mata Nui híveit, és hogy részesülni fognak az így elfoglalt földekből. E szövetségből erőt nyerve Spiriah elárulta a Rend csapatját, amelynek ő is része, és a Zyglak hajóhadával Zakaz szigetére indult, hogy bosszút álljon a Skakdin, egykori sikertelen kísérletein. Greg Farshtey, a történet írója ezt egy „hülye” lépésnek nyilvánította.[25] Spiriah Zyglak seregét végül lemészárolta a Mata Nui Rendjével szövetséges vízi faj, akik közé az Ehlek nevű Barraki is tartozott. A felbérelt Sötét Vadász, Lariska fog valószínűleg segédkezni Spiriah büntetésében.Később Miserix megölte.
    • Kojol, Arthaka Makutája - A repülő és a vízi Rahikra specializálódott Makuta. A területek elosztásánál ő kapta Arthaka felügyeletének jogát. Rahikat készített a sziget védelmére, melyek egy Makutát is elpusztítottak volna. Egyike volt azoknak, akik ismerték a legendás Artakhát. Mikor a biomechanikus testük Antidermisszé vált, Chirox az ő eszenciáját vizsgálta meg. Segített ellopni a Testvériségnek a Fény Maszkját, egy titkos járatot mutatva nekik. Mata Nui Rendje később megölte, mert tudta Arthaka szigetének helyét.
    • Tridax:A Bűvész (Conjurer) kódnevű Sötét Vadász egyszer megpróbálta elszívni az egyik Makuta erejét, ám kómába került tőle, hiszen nem tudott annyi erőt magában tartani egyszerre,és ő volt az a makuta.Tridax fegyverzete megrongálódott mikor,egy Destralon lévő erődre leszállt.Mutran és Chirox szerencsére képesek voltak, hogy bevigyék az Antidermisét egy Exo-Toa testbe, amíg a fegyverzetét megjavíthatnák.Tridax segített Mutrannak és Chiroxnak létrehozni a Tridax Podokat, a gömb alakú fegyvereket, amiket róla neveztek el.Kikérdezte Vezont, amikor megjelent Destralon hogy árulja el Mata Nui Rendjét.

    Phantoka: A 2008 első felében kiadott, „tartályos” készletek gyűjtőneve, mely magába foglal három Nuva Toát és három Makutát. A név jelentése „a levegő szellemei”. Megkülönböztetésül használjuk a következő három repülő Makutára a „Phantoka Makuta” kifejezést.

    • Antroz: Karda Nuiba, másnéven az Univerzum Magba küldött Makuta csoport vezetője. Azon kevés Makuták egyike, akikben van tisztesség, és nem szeretnek csalással megnyerni egy harcot. Egyrészt ezért nem veti be maszkját a Nuva Toák ellen. Színe vörös és fekete, és egy denevér alakját vette fel. Maszkja a Jutlin Kanohi, a Korrupció Maszkja, fegyverei pedig a Tridax hüvely, amelyben az árnyékpiócákat tárolja, valamint karmai és fogai. Mivel jelen volt Matoro Toa energiává való átalakulásakor, a Makuták számára mérgező erős fény miatt véglegesen megvakult. Látni csakis úgy tud, ha telepatikus úton egy árnyék-matorán elméjébe tekint. Az ő matorán kísérője Radiak, aki egykor a fény-matoránok egyik legnagyobb hősének számított. Miután a fényt kiszívták belőle, és így árny-matoránná változott, korábbi társai ellensége lett. Mutran beavatkozásai miatt négy, pengeélű lábon közlekedik. Különleges képessége, hogy tud árnyék nyalábokat kilőni lábaiból, és lelassítani ellenfelét. Ezeket az erőket azonban, a többi árny-matoránhoz hasonlóan, csak akkor tudja használni, ha egy Makutával érintkezik. Antroz páncélja egy harc során megsérült, és szivárog a belső antidermisz esszenciája, ami halálos veszélybe helyezi a Makutát.
    • Vamprah: Szintén a Karda Nuiban tanyázó Makuta csapat része. Vamprah egy kiváló vadász, mestere a lopakodásnak és lesből támadásnak. Makuta társai is nyomasztónak találják néha a társaságát. Mivel úgy hiszi, hogy a jó vadász sosem kelt felesleges zajt, Vamprah nem beszél. Maszkja az Avsa Kanohi, az Éhség Maszkja. Ennek a maszknak, valamint saját magán végzett kísérleteinek következtében szó szerint más lények vágyain és érzelmein él, azokat fogyasztja, és közben áldozatát gonosszá, árnyék erejűvé teszi. Fegyverei a Tridax hüvely és az árnyékpiócák, karmai, valamint pengeéles szárnyai. A többi Phantoka Makutához hasonlóan ő is vak. Színe a készletben kék és ezüst. Az ő „társ” matoránja Gavla, egy kék színű, nőnemű árny-matorán, a többi árnyék matorán vezére. Az ő ereje az, hogy egy Makutával kapcsolódva képes megszüntetni célpontja egyensúly érzékét. Gyűlöl minden matoránt, mivel azok még jóságos korában is kerülték őt pökhendisége miatt.
    • Chirox: Az egész Testvériség egyik legkiemelkedőbb tudósa, aki a veszedelmes és különösen vad Rahi állatok létrehozására szakosodott. Antrozzal ellentétben ő piszkosan szeret küzdeni, csalás nélkül nem nagy harcos. Egyáltalán nincs jó véleménnyel egy másik tudós Makuta, Mutran kreálmányairól, és ha teheti, azonnal hangoztatja azok tökéletlenségeit. Maszkja a Shelek Kanohi, a Csönd Maszkja. Fegyverei a Tridax hüvely, a benne lévő árnyékpiócák, és pengéi. Szintén vak, így csakis egy matoránnal telepatikus kapcsolatba lépve képes látni. Az ő matorán „társa” Kirop, aki egykor a fény-matoránok vezetője volt. Most, hogy árny-matorán lett, régi társainak legnagyobb ellenségévé vált, mivel minden titkukat ismeri. Különleges ereje az árnyéksugarak lövése mellett, hogy képes ideiglenesen megvakítani ellenfelét. Színe fekete és ezüst.

    Mistika: A 2008 második felében kiadott, „tartályos” készletek gyűjtőneve, mely magába foglalja a három további Nuva Toát és három Makutát. Az eddig kiszivárgott képekből kiindulva a Makuták kinézetét a rovarokra alapozták.[26] Megkülönböztetésül használjuk a következő három Makutára a „Mistika Makuta” kifejezést. Mindössze annyit tudni róluk eddig, hogy az egyikük nőnemű lesz, és hogy köztük lesz az a Makuta, aki a Visorak horda megszervezője volt, valamint az is, aki fél szemére megvakította Krekkát.

    • Krika: Nyúlánk, hosszú, tüskés végtagokkal rendelkező fehér és piros színben feltűnő Makuta. Teridax vezér parancsainak ellent mondva nem végezte ki a korábbi vezetőt, Miserixet, hanem egy távoli szigetre száműzte. Amikor Teridax kérdőre vonta, hogy miért nem hozta vissza Miserix maszkját, mint ahogy azt a többi legyilkolt hűtlen Makuta maszkjával is tették, Krika azt hazudta, hogy a maszk a kivégzés alatt megsemmisült. Nem hisz abban, hogy a Testvériség nagy terve jól fog végződni. Ha a Makuták jutnak végül hatalomra, ő szerinte a világ egy baljós és búskomor hellyé változik. Ennek ellenére azonban hűségesen követi a terv minden egyes részletét, mert végső soron úgy gondolja, hogy ő és fajtája megérdemlik, hogy egy olyan szörnyű, értékmentes világban éljenek, mint amelyet teremtenek majd maguknak. Krika akarata szerint képes eltűnni és újból megjelenni, ami a köddel burkolt mocsárban nagy veszéllyé teszi őt. Maszkja a Taszítás Maszkja – ennek révén képes szárnyak híján repülni. Harapása mérgező.
    • Bitil: Maszkjának erejével képes visszahozni a jelenbe önmagának múltbéli alakjait. Ha már nincs a hasonmásokra szükség, vagy ha valami okból Bitil elveszti koncentráló képességét és nem tudja fenntartani a maszk működését, a múltból kiemelt alakok ugyanabba a pillanatba jutank vissza, ahonnan kiragadták őket. Egyaránt törlődnek a jelenről szóló emlékeik is. A legtöbb hasonmás, akit egyszerre megidézett, 50 Bitil volt. Az elsők közt volt, akik Teridax mellé álltak és szembefordultak Miserixszel.
    • Gorast: Az egyetlen női Makuta, és látszólag gy szúnyog alakját viseli. Gorast a Tren Krom Félsziget Makutája, a savzuhatagok úrnője. Ő volt az az illető, aki leigázta a Visorak pókokat, melyek aztán később a Makuta Testvériségének legfőbb haderejévé léptek elő. Kegyetlen lény, szeret a mészárlás, csonkítás és az ölés egyéb módjairól beszélni. Ám ha másra terelődik a téma, meglehetősen szótlan tud lenni. Fullánkjával képes kiszívni másokból a fényt. A Zavar Maszkját viseli, mely feje tetejére tudja állítani mások elemi erejét. Színe lime zöld és fekete. Amikor Teridax előállt a Nagy Szellem ledöntésére szánt tervével, Gorast habozás nélkül hátat fordított a korábbi vezérnek, és melléje állt.

    Egyéb tagok:

    • Az eredeti száz tagból sokat kivégeztek, amikor nem csatlakoztak a Nagy Szellem elleni összeesküvéshez.

    Szövetségesek, szolgák:

    • Roodaka – Nőnemű Vortixx, aki egyedül saját érdekeit szolgálja. 1000 évvel ezelőtt a Visorak horda alkirálynője volt, és a király, Sidorak mellett szolgált. Sidorak halálát követően Roodaka különféle feladatokat teljesített a Testvériségért, és hasznos információkat szerzett a Sötét Vadászoktól a Testvériség és a Vadászok máig tartó háborúja alatt. Csak nemrég derült ki, hogy igazából kettős ügynök volt, és a Makutáktól is árult információt a Sötét Vadászoknak. Mindkét fél ellene fordult, és a megölésére törekednek. Roodaka kénytelen lesz Mata Nui Rendjét szolgálni a Testvériség elleni háborúban. Csapattársai Brutaka, Spiriah, Vezon, Carapar és Takadox lesznek [27]
    • Sidorak – A Visorak horda egykori vezére. Nagy taktikai gondolkodó volt, de igazából jelentős eredményeket sosem ért el. Amikor a Sötét vadászokhoz próbált beállni, akkor is kudarcba fulladt kísérlete. A horda királyi posztja Roodakát illette volna, Sidorak egyszerűen azt hazudta, hogy ő követte el Roodaka tetteit. A nő ezért a háta mögött szervezkedett ellene, miközben Sidorak végig úgy gondolta, hogy megbízható szövetségese volt. Végül Keetongu, egy intelligens Rahi végzett vele, akinek fajtársait Sidorak pusztította el
    • Pridak – A Hat Királyság Szövetségének tagja lett belőle, jelenleg a Verem egyik mutáns foglya
    • Brutaka – A Testvériség egyik parancsnoka volt, később Mata Nui Rendjéhez állt át. Mikor azt hitte, hogy Mata Nui, a Nagy Szellem elhagyta a matorán népet, úgy döntött, hogy megszerzi az Élet Maszkját. Társa, Axonn, és védencei ellen szegült, ezért a Verembe száműzték, ahol vízlélegző mutánssá vált. A Rend újból alkalmazni fogja a Testvériség elleni háborúban, és ő lesz különleges osztagának a vezére. Mivel a harc a szárazon lesz, előreláthatóan valami légzőberendezést kell viselnie
    • Kereső – A Fény Maszkját őrző csapat tagja volt. Kudarca után a Sötét Vadászokhoz szegődött
    • Eltűnő – Sötét Vadász, aki a Testvériségnek is dolgozik
    • Kraata-Kal – Egy nagyerejű lénnyé mutált Kraata, aki ma Sötét Vadász
    • Kegyenc – Szintén egy kísérlet eredménye, aki ma Sötét Vadászként éli életét
    • Exo-Toa – Gépiesített páncélruhák, melyek képesek önállóan is működni
    • Rahkshi – A Kraata számára előállított páncélruhák.
    • A Phantoka Makuták és Mutran árny-matorán szövetségesei
    • A mára szétoszlott Visorak sereg

    Kísérletek eredményei:

    Mata Nui Rendje (Order of Mata Nui) [szerkesztés]

    Szokás a szervezetet a Bionicle világ CIA-jének nevezni. Olyan rendfenntartók tábora, akik teljes titokban intézik ügyeiket, Mata Nui akaratát.

    A Nagy Lények alakították meg, nagyjából egy időben Metru Nui városának alapításával és a Makuta Testvériségével. Hatalmával csakis a Sötét Vadászok vagy a Testvériség vehetik föl a versenyt. A szervezetnek, neve ellenére, Mata Nui nem tagja. A Rend Mata Nui akaratát hajtja végre, vagy, hogy pontosabbak legyünk, azt, amit az akaratának hisz. Így képes még úgy is működni, hogy Mata Nui alszik.

    Mata Nui Rendje az Artakha Keze nevű szervezetből jött létre, és annak egykori vezetője irányítja. A legtöbb tagot is onnan emelték át.

    A Rend titokban működik, és mindezidáig nem fedte fel önmagát, habár úgy érzik, hogy a közelgő harc miatt előbb-utóbb kénytelenek lesznek. Mivel nem ismerik őket, nem kell a Toához hasonlóan a közvélemény miatt aggódniuk, és ennek köszönhetően munkájuk során nem is kötelezik magukat morálok betartására.

    Soraikba különleges erejű harcosokat vesznek fel, akik hajlandóak egy magasztosabb cél érdekében feladni korábbi életüket. A felvétel részeként először titokban megfigyelik a kiválasztottat, majd ha elérkezettnek látják az időt, felteszik a kérdést: akar-e csatlakozni. Természetesen a Rend ekkor sem árul el magáról mindent, nehogy kitudódjon a létezése, ha a lehetséges újonc visszamondaná a felvételt. Azonban eddig senki nem tett így.

    A tagok jóformán bárhonnan érkezhetnek, a fő az, hogy meg legyen bennük a jó akarat, kellő erő és elszántság. Közös bennük az, hogy elméjük védve van a gondolatolvasástól, és mind protoacélból készült fegyvereket viselnek, amelyeket a legendás Artakhától kapnak. Egyesek képességeit azonban belépés után megnövelik.

    A Rend létezéséről egyedül a hat Nuva Toa, az öt Mahri Toa, a hat matoránból álló Voya Nui Ellenállás és Vakama Turaga tud. A Makuta Testvérisége is kezdi gyanítani egy „harmadik játékos” létezését. A Karzahni névvel megilletett intelligens gonosz növény is megölt egy tagok, aki kínzás hatására felfedte előtte a Rend létét, azonban a növény már ezer éve halott.

    Eddigi ismert intézkedéseik:

    • Egykori tagjuk, Botar minden olyan bűnözőt és gonosztevőt a Verembe vitt, akit javíthatatlannak tartottak
    • Két tagot, Axonnt és Brutakát elküldték az Élet Maszkjának védelmezésére
    • A Takua nevű fény-matoránt kiszakították eredeti közösségéből, és beolvasztották Metru Nui matorán lakosságába. Ez az „Időcsúszás” alatt zajlott, ami egy hat hónapos időtartam, melyre senki sem emlékszik. Mivel ezt a hat hónapot mindenki elméjéből kitörölték, leplezni tudták Takua hirtelen feltűnését
    • Kísérleteket folytattak Ehlek vízben honos fajával, melynek célja egyfajta sereg felállítása volt a Makuta Testvérisége ellen. A kísérlet csődöt vallott, de a fajt végül fegyverekkel látták el, így azok szövetkeztek a Renddel. Hihetetlen módon a faj tagjai a beavatkozások közben nem tudták meg a Rend létezését
    • Teridax, Metru Nui Makutája fejébe vette, hogy a csillagokból kiolvassa, melyik hat matorán fog Toává változni, majd így átveri Lhikan Toát, hogy a rossz matoránoknak adja át a Toává válást elősegítő Toa köveket. Mata Nui megváltoztatta a csillagokat, hogy Lhikan végül a helyes matoránokat válassza, és a Rend a Metru Nuiban elhelyezett egyéb nyomokkal segédkezett Teridax tervének meghiúsításában
    • A Rend megölt mindenkit, aki ismerte Artakha szigetének helyét, beleértve Artakha Makutáját és saját harcosai közül is egy keveset
    • Lehetséges, hogy a Rend felelős annak a láthatatlan erőfalnak a felállításában is, mely a Karzahni (mára elpusztított) birodalmába vezető úton található, és senkit nem enged át, aki fény elemű
    • Egyik alkalmazottjuk, Krakua Toa, a Hang Toája megjelent Vakama Toa több mint ezer évvel ez előtti látomásában, hogy egy figyelmeztetést adjon át a jövőről
    • Krakua később felkutatta a magányos Lesovikk Toát, és elmondta neki, hogy Karzahni a Verembe utazott
    • A több mint ezer évvel ezelőtt történt világméretű földrengés, a Nagy Kataklizma által okozott károkat megjavították Artakha Pálcájával. Karda Nui, az Univerzum Mag azonban védve van ennek hatásával szemben, így a Rend a Nuva Toa csapatot küldte oda
    • A rabul ejtett, immár mutáns Pirakákat egy akváriumba helyezték, ahol kihallgatják őket. Utána a verembe lesznek száműzve
    • A zavarodott elmeállapotú Karzahnit szintúgy vallatják, hátha értékes információ birtokában van, bár ez kétséges, lévén hogy a közelmúltig még Mata Nuiról sem tudott
    • Elküldtek egy csapatot, az élén Brutakával, hogy felkutassák a Makuta Testvériségének eredeti vezetőjét, Miserixet
    • Botar és Trinuma elindultak egy erdős szigetre, hogy fegyvereket adjanak át Brutaka csapatának, csakhogy közben rájuk támadt az Icarax nevű Makuta, és a kialakuló harc tragikus eredménye folytán a fegyvereket végül egy másik szigeten, Tren Krom szigetén helyezték el
    • Megmentették Takanuvát, a Fény Toáját egy árnyékpióca támadásától, hogy aztán Karda Nuiba küldjék fontos információval a Nuva Toa számára. Azt nem tudják azonban, hogy Takanuva Karda Nui helyett egy másik dimenzióban kötött ki
    • Egy ügynököt elküldtek, hogy kémkedjen a Sötét Vadászok után, elvegyülve köztük

    Tagok

    • Helryx – A vezető, Arthaka kezének volt vezetője. Ő az első Toa, aki egy Víz Toa.
    • Axonn – Egy nagyerejű, zömök testalkatú, baltát hordozó óriás, aki az Élet Maszkját hivatott megvédeni. Eredetileg Artakha Kezét szolgálta. Miután azt feloszlatták, Axonn a Bionicle világ egyik leghatalmasabb és lefrettegetteb harcosa lett, városokat döntött le baltájával, és meg akarta hódítani az univerzumot. Mata Nui Rendje révén ismét jú útra tért. Később barátjával, Brutakával a főkontinensre küldték, hogy ott őrizzék az Ignika Kanohit, az Élet Maszkját. A Nagy Kataklizma során a főkontinens egy része, Voya Nui szigete kiszakadt a helyéről és hihetetlen módon felfelé repült, míg végül a bolygó felszínét borító tengeren állt meg. Brutaka egy idő után elvesztette hitét a Nagy Szellemben, Mata Nuiban, így ellenségek lettek Axonn-nal. Ezer évvel később Axonn hatalmas segítséget nyújtott az Élet Maszkját kereső Inika Toáknak a maszk megkeresésében és a Nuva Toa megmentésében. Később az Inika Toából létrejött Mahri Toa csapatot is támogatta. Jelenleg a főkontinensre visszatért Voya Nuin segédkezik az életben maradt matorán lakosok életének megkönnyítésében. A Rode Kanohit, az Igazság Maszkját viseli, amellyel átlát a hazugságokon és illúziókon, látja a láthatatlan vagy másképp rejtőzködő lényeket, és még a testükből kilépett lelkeket is. Számtalan erővel bír, ezek közül a következők ismertek: Makutával versengő fizikai erő; gyógyítás; energiasugarak lövése; sztázismező létrehozása; elektromos kisülés létrehozása; ha felmérgesedik, gyakorlatilag érzéketlenné, megállíthatatlanná válik
    • Brutaka – Eredetileg a Makuta Testvériségének egy tábornoka, katonája volt, aztán ráunt volna erre a munkára. Mata Nui Rendje alkalmazta egyfajta tudós harcosként. Egyszer a móka kedvéért egy óriási Tahtorak szörnyet küldött maszkja segítségével Metru Nui városába. Ám miután teljesen megbízhatóvá vált, Axonn társaságában az Élet Maszkja védelmére küldték. Brutaka a Nagy kataklizma után nem hitte el, hogy Mata Nui kómában van, így amikor a körülötte lévő világ egyre kevesebb jelét mutatta a Nagy Szellem jelenlétének, ő arra a következtetésre jutott, hogy Mata Nui elhagyta a népét vagy meghalt. Szembefordult a fénnyel, gonosszá lett. Segített a Voya Nuira érkező Piraka banditáknak a Nuva Toa leverésében, ám azok közül kettő, Hakann és Thok egy zamor gömb használatával ellopták Brutaka erejét. Később persze sikerült visszanyernie, és megközdenia Axonn-nal. Barátja leverte őt, így Botar, Axonn bánatára, a Verembe száműzte Brutakát. Ott szövetséget keresett a Barraki hadurakkal, ám egy óriás tintahal magával ragadta. Brutaka végzett az állattal, és ezek után a Verem eseményeit távolról figyelte. Teridax tettei láttára gondolkodóba esett saját magán, s így végül visszatért belé a becsület. Botarral együttműködve (aki szintén reménykedett Brutaka megjavulásában) ellopta Teridaxtól Artakha Pálcáját, amelyet a Rend eltulajdonított. Brutaka jelenleg egy öngyilkos küldetést vezet, ismét Mata Nui Rendjének szolgálatában. A csapat célja, hogy felkeressék Miserixet, ám számos nehézségbe ütköztek eddig, például a csapat egyik tagjának lázadásába, és belefutottak egy legendás nagyerejű lénybe, Tren Kromba is. Brutaka az Olmak Kanohit viseli, a Dimenziókapuk Maszkját, melyekkel egyik dimenzióból a másikba ugorhat vagy küldhet másokat. A maszk a Verem vizétől károsult, így amikor Brutaka Takanuvát Karda Nuiba akarta küldeni, az e helyett eltévedt a dimenziók között, és egy alternatív univerzumba került. Brutaka fegyvere egy óriás penge, amit Axonntól kapott. A Verem vizének hatására Brutaka vízlégzővá változott, tüskék borítják arany és kék páncélzatát, a gerince mentén pedig egyfajta hátuszony-szerű képlet nőtt. Hogy a szárazon is életben maradjon, Brutaka vízzel töltött sisakot visel a fején
    • Jerbraz – Információszerző ügynök, aki a Rend atlasznának elkészültéhez járult hozzá.Láthatatlan ügynök. Nevét Jeremy Brazeal-ról kapta, aki az atlasz egyik illusztrátora volt
    • Johmak – Információszerző ügynök, aki a Rend atlasznának elkészültéhez járult hozzá.Női tag.Fekete és szürke szilánkokra tud "szakadni". Nevét John McCormack-ról kapta, az atlasz egyik illusztrátoráról
    • Tobduk – Információszerző ügynök, aki a Rend atlasznának elkészültéhez járult hozzá.A Rend "bizalmas" feladatokat bíz rá. Nevét Toby Dutkiewicz után kapta, aki szintén művészeti támogatást nyújtott
    • Trinuma – Egy három méter magas harcos, ő helyezte Artakha Pálcáját a használati helyére, ahonnan a pálca az erejével kijavította az univerzumot ezer évvel ezelőtt ért károkat. Később Botarral egy szigetre tartott, hogy egy fegyverkészletet adjanak Brutaka csapatának. Az Icarax nevű harcos Makuta támadt rájuk, és amíg Botarral végzett, Trinuma elmenekült
    • Ismeretlen tag, aki egy haldokló Tahtorak állattól megtudta, hogy a Tahtorakok a barbár Skakdi faj elpusztítását tervezik, de egyelőre hátasállatokként szolgálják őket
    • Ismeretlen női tag, aki információval látta el a Nuva Toát

    Szövetségesek, alkalmazottak

    • Umbra – A Nagy Lények teremtették ezt az ősi alakot. Korábban az Artakha Keze nevű szervezet alkalmazta, és ugyanazon feladatot látta el, melyet most is: az Élet Maszkjához vezető földalatti utat őrzi. Hatalma fény alapú, képes testét fénysugárrá változtatni. A lábaira szerelt kerekek – melyek már okoztak meglepetést a kereket egyébként nem ismerő szereplőknek – csak még gyorsabbá teszik. Az Inika Toák úgy győzték le, hogy a barlang falát jéggel vonták be, amiről Umbra fény alakban folyton visszaverődött, mígnem elvesztette eszméletét. Jelenleg azt várja, hogy visszahelyezzék az Élet Maszkját. Lézersugarakat lövő kétélű lándzsát hordoz, rajta egy Rhotuka pörgővel, ami képes szilárd fény alakokat kivetíteni. Maszkjának nincs ereje. Neve azt jelenti, hogy „az árnyék legsötétebb része”, és az ellenfelei megtévesztésére szolgál.
    • Krakua Toa, a Hang Toája – Egy támadás alatt álló sziget erődjének magányos védelmezője. Krakua feltűnt Vakama Toa ezer évvel ezelőtti látomásában – melyet akkor látott, amikor egy „Kratana”, egy Krana és Kraata keresztezésének látszó, jövőbe látó lény tapadt az arcára – és üzenetet adott át neki az Inika Toákról. Mikor az Inikák átváltoztak Mahri Toákká, körülbelül Krakua is akkor vált Toává. Felkutatta Lesovikk Toát, és a Verembe irányította őt Karzahni után. Később Metru Nuiba ment, ahol segédkezett Takanuva megmentésében egy árnyékpiócától. Most az Archívum alatt tartózkodik, ismeretlen célokkal. Suletu Kanohit, egy Gondolatolvasás Maszkot visel. Krakua a Brickmaster magazin Toa építő versenyének nyertes modellje. A Krakuát alakító figura arcán egy Hau Kanohi díszlik – az ok e mögött az, hogy amikor Krakuát megépítették a versenyre, Suletu maszkot még nem adtak ki.
    • Mana Ko – Óriási, nagyerejű rákszerű lények, melyek a Makuta Tesvtériségének kulcsfontosságú helyszíneit őrzik. A matorán legendákban ők őrizték Teridax Mata Nui alatti rejtekét is, Mangaiát. A legenda valósággá vált, amikor a hat Piraka megpróbálta kirámolni a rejteket, és két ilyen rák támadt rájuk. Ám amint a Pirakák Mangaia határain kívül voltak, a lények nem üldözték tovább őket. A Mana Ko minden mozgó célpontra irdatlan erejű energiaköpeteket lő. A Makuta Testvérisége nem sejti, hogy valójában Mata Nui Rendjének szolgáltatnak információt róluk.
    • Spinax – A Verem vize által mutált energiavéreb. Egy lény energiamintáját képes akár az univerzum végéig is lenyomozni. Hydraxon mellett szolgált, aki később egy őrrobotnak, Maxilosnak adta. Ha meghallja a „Manas zya!” utasítást, rátámad az ellenségeire.
    • Verembli őrrobotok – Artakha által épített gépezetek, melyek a Verem rabjai fölött őrködnek. A leghíresebb közülük Maxilos, akit a test nélküli Teridax szállt meg, és benne tevékenykedett a Veremben töltött ideje alatt. Maxilos már javíthatatlanul tönkrement.
    • A Rend szövetségesei még a Mahri Toák, a Nuva Toák, Voya Nui matoránjai és Ehlek faja, valamint a titokzatos Artakha.

    Volt tagok, szövetségesek

    • Botar – Félelmetes külsejű szerzet, aki mellett még bajtársait is kirázta néha a hideg. Faja képes teleportálni, és Botar volt az, aki a legyőzött gonosztevőket a Verembe szállította így. Különleges képessége még, hogy mindig tudta, hol győztek le valakit. Botar az egész világot két színben látta: jó és rossz. Feltétlenül betartotta Mata Nui akaratát. Aki nem tett hasonlóképp, azt bűnösnek látta. Mielőtt Brutakát a Verembe száműzte volna, beszédbe elegyedett Tahu Nuvával, és elmondta neki, hogy csapatjának különféle küldetéseket kell majd végrehajtania. Egy másik Rend tag, Trinuma oldalán szállított fegyvereket később a jó útra tért Brutaka és a Rend különleges osztaga számára. Közben Icarax Makuta támadt rájuk, és Botart azonnal összezúzta a mágneses erejéve. Trinuma megmenekült, hogy a fegyvereket egy másik szigeten rejtse el, és hogy elvigye a tragikus hírt a Rendnek. Posztja egyelőre betöltetlen, valószínűleg egy fajtársa lép majd a helyébe.
    • Egy ismeretlen Rend tag a Karzahni növény fogságába került, aki kínzással kiszedte belőle a szervezet információit. A Karzahni növény ezer éve halott, energizált protodemisz végzett vele.
    • Az elmúl ezer év folyamán egy rendbéli elutazott egy Toa tartályban Mata Nui szigetére, hogy helyzetjelentést adjon a Rend számára. Ott Teridax Makuta végzett vele, aki egyszerű betolakodónak tartotta. Mivel a Rend tag nem közölt így se rossz, se jó híreket a Rendnek, azok többet nem is foglalkoztak Mata Nui szigetével. Pedig a szigeten Metru Nui matorán népét tartották rettegésben Teridax bestiái, és idővel óriási jelentőségű történések helyszínévé vált. A halott tag tartályát később Vezon használta, hogy Voya Nuira utazzon benne.
    • Hydraxon – A Verem börtönőre, aki a Nagy Kataklizma során legyengült, és az egyik rab, az amúgy gyengébb Takadox ölte meg. Ezer évvel később az Élet Maszkja egy matoránt, Mahri Nui egykori városának lakóját, Dekart változtatta át Hydraxon képmásává. Az új Hydraxon az eredeti mindegyik képességével és emlékével rendelkezik, és valódi börtönőrnek hiszi magát. Dekar személyisége elnyomva maradt az agya mélyén. Jelenleg a Verem vizeit járja, hogy felkutassa és bezárja az ezer éve kiszabadult rabokat. A Rend nem tartja őt tagnak, de mivel a hamis Hydraxon szorgalmasan végzi a dolgát, nem is világosítják őt fel a válóságról.
    • Egy Mahri Nuit figyelő ügynök, akivel a Rend elvesztette a kapcsolatot. Már halott.

    Följebb álló lények [szerkesztés]

    Nagy Lények (Great Beings):

    A Nagy Lények voltak azok, akik megteremtették a matorán univerzumot, az istenek megfelelőinek is lehetne őket tekinteni. Az igazság azonban az, hogy tudósok, akiket nem korlátoznak erkölcsi szabályok. Bolygójuk, az egykori Spherus Magna magja volt eredetileg az energizált v. stimulált protodermisz forrása. Miután az anyag a felszínre tört, a bolygó lakói háborúskodni kezdtek fölötte, és hamar az egész bolygó a rombolás martalékává lett. A háborút megállítandó, a Nagy Lények alakváltó harcigépeken kezdtek dolgozni, melyeket arra programoztak, hogy minden harcossal végezzenek. Ám ekkora már túlságosan elfajult a háború, s a bolygó darabokra hullott, ez volt a Széttörés. A gépek (kiket később „baterrá”-nak neveztek el) azon a bolygótöredéken rekedtek, melyből Bara Magna bolygója vált. A Nagy Lények egy rejtett laboratóriuma is ama bolygón található.

    A Nagy Szellemet, Mata Nuit is ők hozatták létre. Spherus Magna (és később Bara Magna) lakóiról, az Agori falusiakról mintázták a matorán népet, akiket Mata Nui építésére küldtek. Az első Toa és Rahi vadállatok megszületése is nekik köszönhető, akárcsak Metru Nui városa alapjainak lefektetése.

    Eddig legalább négy Nagy Lényről tudunk. Miután az Ignika Kanohit, az Élet Maszkját megfaragták, egy védelmet nyújtó ládába helyezték. Egyikük túl kíváncsi volt, és hozzáért a maszkhoz. A maszk, azt képzelve, hogy örömet okoz vele, a Nagy Lénybe öntötte az energiáit. Ettől minden, amihez az a Nagy Lény hozzáért, életre kelt. Emiatt el kellett őt zárni. Két másik Nagy Lény ellátogatott aztán a matorán univerzumba Mata Nuiba, hogy oda rejtsék el a maszkot. Az Élet Maszkjának egy célja volt: hogy életerőt adjon a Nagy Szellemnek, ha szüksége volt rá. Hosszú, lépcsőkkel ellátott alagútrendszert ástak a kiválasztott helyen, és annak mélyére helyezték a maszkot. Az utat csapdákkal és kihívásokkal szórták meg. Utazásukat egyik matorán sem érzékelte, mivel egyfajta elrejtő köpönyeget viseltek. Azt követően a Nagy Lények távoztak a matorán univerzumból, és más univerzumok felé fordították figyelmüket. Ennek betudhatóan nem voltak tudatában annak a sok zűrzavarnak, ami ott történt. Az első Nagy Lény, kinek a nevét is ismerjük, Angonce. Ő az Agorikat vizsgálta, és egy monda szerint egyszer egy nőnemű Skrall hatalmát olyan magasságokba emelte, hogy faját túllépve egy újfajta szintrére lépett a hatalomnak. A többi női Skrall, vagyis a Skrall Nővérei csoport tagjai azóta is keresik Angonce-t, hogy hasonló erőhöz jussanak. [28]

    A Bionicle alternatív univerzumai közt van egy olyan, ahol a Széttörés nem történt meg. Itt a Nagy Lények egyfajta tanácsként kormányoznak. Az eredeti univerzumból odakerült, Vultraz nevű árnyék matoránt ők tartják fogva, hogy kísérleteket folytassanak az idegen világból jött gonosztevőn. [29]


    A Great Beings kifejezésnek mellesleg több magyar fordítása is ismert. Legelőször a Makuta bosszúja című könyvben tesznek rájuk utalást, ahol „Nagy Létezők”-nek fordítják a nevet. A Bionicle hivatalos weboldalán elérhető Glatorian Arena II nevű internetes játékban „Nagyszerű Lények” a nevük, míg a BIONICLE: A legenda újjászületik című filmben „Óriás Lények”-nek, vagy egyszerűen „Óriások”-nak fordítják őket. A Lengyelországból származó Glatorian magazinokban a „Nagy Lények” kifejezést használják, akárcsak a rajongói fordításokban.

    Matorán, Toa, Turaga [szerkesztés]

    A matoránok Bionicle univerzumának legfőbb lakosai. A legelső megteremtett lény is egy matorán volt, pontosabban egy av-matorán, azaz fény elemű. Ezeket még a Nagy Lények prototípusoknak szánták, így számos olyan tulajdonsággal is rendelkeznek, amivel a későbbi matoránok már nem.

    A faj célja eredetileg az volt, hogy felépítse az univerzum városait, falvait, mint például Metru Nuit vagy Artakha szigetének településeit, valamint hogy benépesítse azokat. Nem szabad azonban azt hinni, hogy minden kontinensen és szigeten él matorán, sem azt, hogy mindenütt ők bírnak a legnagyobb befolyással.

    Egyedül matoránból lehet Toa. A kiválasztott matoránokban lakozik egyfajta energia, amit ha aktiválnak, átalakítja őket Toává, azaz nagy erejű hőssé. A Toából aztán, miután beteljesítette sorsát és úgy döntött, hogy feláldozza a hatalmát, Turaga lesz. Közvetlenül matoránból nem lehet Turaga. Ellenben vannak olyan Toák is, akik sosem voltak matoránok, ilyenek a Nuva Toák és az első Toa, Helryx.

    A különböző területen élő matorán lakosok különböző viselkedésformákat mutatnak. Egyesek kizárólag a feltaláláshoz, építéshez értenek (például Nynrah szigetének mesterei). Metru Nui lakosai számtalan feladatot láttak el, és a technikai vívmányokra hagyatkoztak, ám a Nagy Kataklizma után el kellett hagyniuk a romba dűlt várost. Az univerzum peremén kívül elhelyezkedő Mata Nui szigetén megtanulták, hogyan kell a vadonban élni, és szoros közösséggé kovácsolódtak, mielőtt újból benépesíthették volna Metru Nuit. Voya Nui egykori szigetének népe is a szélsőséges természeti viszonyoknak köszönheti, hogy megerősödött. Egyes matoránok pedig nem is laknak sehol, bűnözőként vagy felbérelhető munkásként járják az univerzumot.

    Élettartamuk akár több tízezer, netán százezer év is lehet. Eddig nincs tudomásunk végelgyengülésben elhunyta matoránról. Egyesek a sorsuk miatt hamar életüket evsztik, például azok a fény elemű matoránok, akikből a Bohrok gépezetek születtek.

    Rendszerint a színük alapján különböztetjük meg őket. Ez alól ismét csak a fény matoránok a kivételek, mivel ők képesek megváltoztatni a testükről visszaverődő fény színét.

    Képességek, jellegzetességek [szerkesztés]

    A matoránok rendszerint alacsony termetű lények. Habár képesek nagyobb alkatrészeket szerelni magukra, általában nincs meg a kellő izomerejük, hogy ezeket rendesen mozgatni tudják. Erő nélküli maszkokat viselnek, amelyet ha elvesztenek, hamar kómaszerű állapotba kerülnek. Hordhatnak erővel rendelkező maszkokat is, de nincs meg a mentális erejük, hogy ezeket használni tudják.

    Számos olyan eset ismert, amikor bizonyos matoránoknak megváltozott a testük. Metru Nui népe, miután hosszú időt töltött el tartályokba zárva, ezen tartályok hatásara legyengült és összezsugorodott. Azóta erősebb testeket építettek maguknak. Azok a matoránok, akik Voya Nui szigetére kerültek, súlyos testi fogyatékosságokkal bírtak, hála Karzahni beavatkozásainak – aki ugyanis nem volt képes kellően erősre építeni őket. Azok pedig, akik a Verem körüli tenger mutagénes vizébe kerültek közülük, visszaváltoztak eredeti alakjukba, így magasabbak, erősebbek társaiknál. Karda Nui av-matorán népe egy különleges eset. Az ő testfelépítésük alapból különbözik a többi matoránétól, hiszen ők voltak fajuk első példányai. A Karda Nuiból sugárzó intenzív fény hatására pedig az idők során megnagyobbodtak.

    Hitüket Mata Nuiba, a Nagy Szellembe fektetik, és az általa kiszabott három erényt, az egységet, kötelességet és a végzetet követik. Jóságos nép, persze ritkán előfordul, hogy önmaguk érdekében vagy idegen behatásra gonosszá válnak. A leghírhedtebb rosszindulatú matorán Ahkmou, egy po-matorán, aki megpróbálta elárulni Metru Nui városát, s később fertőzött labdákat árult Mata Nui szigetén. Vultraz egy rossz útra tért ta-matorán, aki képes volt egy egész falut lemészárolni egy értéktárgy megszerzéséért. Sajnos matoránok gyakran esnek áldozatául a különféle harcoknak és háborúknak. Más fajok sokszor tekintik őket gyengéknek, néha már fel sem tűnik nekik a szenvedésük.

    Népek, népcsoportok [szerkesztés]

    Metru Nui népe: Metru Nui alighanem a Bionicle univerzum leghíresebb és legjelentősebb városa, akár az univerzum agyának is mondhatnánk, lévén az univerzum legészakibb szigete, Mata Nui testének a fejében helyezkedik el. Hat régióra osztható: Ta-Metru, Ga-Metru, Po-Metru, Onu-Metru, Ko-Metru és Le-Metru. Mindegyikben másfajta matorán él:

    Ta-matorán: A tűz elemű matoránok, így képesek ellenállni a forróságnak, a tűznek azonban már nem. Legfőbb erényük a kötelesség, nagyra értékelik a bátorságot és erőt. Fizikai munkát végeznek, öntödékben dolgoznak, maszkokat készítenek. Mata Nui szigetén harcosok voltak. Általában a piros vagy sárga, esetleg fekete valamelyik árnyalatát hordják.

    Ga-matorán: A víz elemét képviselik, egytől egyik nőneműek. Sokat foglalkoznak tanulással, tanítással. Legfőbb erényük az egység, nagyra becsülik a tisztaságot és a gyorsaságot. Színük rendszerint kék.

    Le-matorán: Levegő elemű matoránok. Mozgékonyak, fürgék, szeretnek viccelődni. Foglalkozásuk a gépekhez és a közlekedéshez kötődik, kedvelik a muzsikát. Metru Nui le-matorán népe egy külön nyelvezetet használ, ami miatt néha nehéz megérteni beszédüket. Az egység és a kötelesség a legfontosabb erényük, valamint a pontosság és a hit. Zöld színűek.

    Onu-matorán: A föld elem matorán képviselői. Szeretnek a föld alatt maradni, és a múltba, a történelembe merülni. Általában nehezen jönnek ki a jég eleműekkel, akik velük ellentétben a jövőt fürkészik. Mata Nuin bányászok voltak, Metru Nuin inkább levéltárosok. Híres múzeumuk az Archívum, amely a felszín alatt szinte elképesztő mértékben terjedt ki a város különböző részei alá. Rendszerint feketék és szürkék, de előfordul köztük élénk narancs, sőt lila színű is. Fő erényük a kötelesség és végzet, fontos számukra a jólét és az erő, az állóképesség.

    Ko-matorán: Jég eleműek. Mata Nuin vadászok és látnokok voltak, Metru Nuin kizárólag szellemi munkát végeztek. A jövőt próbálták megjósolni a csillagok alapján. Nagyra értékelik a csöndet és nyugalmat, szótlanságuk néha zavarja a többi matoránt. Olykor egyenesen ellenségesen bánnak fajuk többi tagjával, bár ismeretes, hogy a víz elemű matorán tanároktól gyakran kérnek segítséget kutatásaikhoz. Legfontosabb erényük a végzet, a békességet és akaraterőt hirdetik. Fehérek, szürkék és kékesek, feketések is lehetnek.

    Po-matorán: A kő elemének népe. Mind Mata Nuin, mind Metru Nuin sivatagi környezetben dolgoztak. Ügyes sportolók, és rengeteg időt töltenek szobrászkodással és farigcsálással. Gyűlölik a vizet. A három erény közül az egység és a kötelesség a legfontosabb a számukra. Az alkotás alapelve és a stratégia képessége is fontos nekik. Színük sokféle lehet, általában a barna különböző árnyalatai, néha feketések vagy sárgák.

    Természetesen más földeken is honos a hat főbb matorán fajta, és nem feltétlenül olyan a viselkedésük, mint Metru Nui népének. A városban mellettük élnek fény-matoránok is.

    A Déli Kontinens népe: Az úgynevezett Déli Kontinens (más néven a Bionicle Főkontinens) egy hatalmas földrész az univerzum déli részén. Megszámlálhatatlan nép élhet itt. Az itteni matoránok egy része azért különleges, mert sokkal gyengébbek és torzabbak a megszokottnál. Egykor rossz munkások voltak, sérülések vagy egyéb okok miatt, ezért a vezetőik a Karzahninak nevezett helyre küldték őket. Ott az uralkodó, Karzahni, megpróbálta meggyógyítani, megjavítani őket – sikertelenül. Mivel ügyetlen volt, nem tudott megfelelő testet építeni a matoránoknak, ezért kompenzálás gyanánt fegyverekkel látta el, aztán a Főkontinensre szállította őket, minél messzebbre, hogy ne is emlékezzen rájuk. Ezen matoránok egy része Voya Nuin kötött ki, a Déli Kontinens egyik területén. A Nagy Kataklizma során Voya Nui „kiszakadt” a helyéről, és a magasba röpült, az univerzumon kívülre. Itt a matoránnak vezető nélkül kellett boldogulnia, megerősödtek. A szigeten összegyülemlett hordalékra aztán Mahri Nui városát építették, mely később a tengerbe süllyedt. Akik ebben a városban éltek, a mutáló hatású tengervíznek köszönhetően visszaváltoztak eredeti, erősebb alakjukba.

    Mostanra Mahri Nui megsemmisült, Voya Nui pedig többé nem egy külön sziget, hanem ismét a Főkontinens része. Mivel innen nem ismerünk annyi matoránt, mint Metru Nuiból, nincs indokolva, hogy miért ne lehetne mindet felsorolni.

    Ta-matorán: Balta, egy feltaláló; Dezalk; Sarda, aki a Mahri Nui körüli vizekben mutálódott, így visszamaradt, s a tengerben él; két megnevezetlen ta-matorán: egy keszonbetegségben elhunyt, és a Mahri Nui-béli Matorán Gyűlés egyik résztvevője.

    Ga-matorán: Dalu, egy különösen harcias nőszemély; Kyrehx, Mahri Nui egykori lakosa; Idris, szintén mutálódott, de nem maradt ott Sardával, hanem csatlakozott a népéhez.

    Le-matorán: Piruk, félénk felderítő; Defilak, Mahri Nui egykori lakosa; Vican, egy matorán, kit a Makuták árnyék matoránná változtattak és mutánssá alakították, de aztán hála a Klakk nevű állat által kibocsátott hanghullámoknak, visszaváltozott jóságos levegő matoránná; egy megnevezetlen le-matorán, aki egy új találmány tesztelése közben meghalt.

    Onu-matorán: Garan, vezéregyéniség; Gar, Defilak legjobb barátja; Reysa, Mahri Nui egykori lakosa, akit tengeri rémek öltek meg.

    Ko-matorán: Kazi, realista, cinikus egyén.

    Po-matorán: Velika, hóbortos feltaláló, aki talányokban beszél; Dekar, akit az Élet Maszkja Hydraxonná változtatott, kinek a testében szinte teljesen elveszett korábbi énje; két ismeretlen po-matorán: egy, aki részt vett egy Matorán Gyűlésen, és egy másik, aki sziklákat gyűjtött a tengerfenékről.

    Egyebek: Egy megnevezetlen matorán, aki, amikor a Pirakák az antidermisz segítségével szolgájukká tették, munka közben megbotlott, és a Valmai Hegy kürtőjébe zuhant.

    Karda Nui: A Déli Kontinens alatti irdatlan méretű barlang az Univerzum Magja, más néven Karda Nui. Mata Nui testének szív részén helyezkedik el. Jelenleg egy matorán sem él itt, mivel folytonos energiaviharok tombolnak, amik minden élőlényt és tárgyat megsemmisítenek. Azonban amíg a viharok nem voltak jelen, a Nagy Kataklizmától kezdődően, a fény elemű matoránok népe volt itt honos, a legelső valaha megteremtett matorán törzs.

    Mivel a legelső matoránok voltak, különleges tulajdonságokkal, sajátságokkal bírnak. Van köztük egyszerre nő- és férfinemű matorán, ellenben a többi, teljesen egynemű törzzsel. Korlátozott elemi képességekkel is bírnak, amiket csak akkor tudnak használni, ha egy Toával érintkeznek.

    Amikor a Makuták egy osztaga megszállta Karda Nuit, a lakosság nagy részét az árnyékpiócák segítségével gonosz árnyék matoránná változtatták. Őket később mutálták is, így teljesen torz, szörnyszerű külsejük van. A Klakk nevű vadállat különleges sikolya feltörte azt a láthatatlan pajzsot, ami megakadályozta, hogy visszatérjen beléjük a fény, így szerencsére mindannyian visszaváltoztak jóságossá. Mutáns testük azonban megmaradt.

    Egyes av-matoránoknak nagyon bizarr a sorsuk: sokkal hamarabb elhaláloznak társaiknál, elveszítik a lelküket és szerveiket, teljesen géppé alakulnak, majd ismeretlen erők elteleportálják őket. Belőlük lesznek a Bohrokok, rovarszerű mechanikus szerkezetek, akiknek egyetlen célja, hogy mindent elpusztítsanak Mata Nui szigetén. A Nuva Toák sokkolva döbbentek rá, hogy a megannyi Bohrok, amellyel ők harcoltak, akiket annyira gyűlöltek, egykoron épp azok közé tartoztak, akiket ők meg akartak védeni.

    Av-matorán:

    • Photok, narancs színű fény matorán, Radiak egykori barátja, Pohatu Nuvával társult. Vele csatlakozva képes akár fénysebességgel is száguldani, bár rendszerint lassabb tempót választ.
    • Solek, fehér színű, és alighanem a Nuva Toák legnagyobb rajongója, szinte többet tud róluk, mint ők maguk. Kopakával társult, akihez ha hozzáért, gyönge elemi erejével képes volt szilárd fénytárgyakat létrehozni.
    • Tanma, zöld színű av-matorán, falvának utolsó megmaradt lakosa volt a Makuta megszállás alatt. Lewa Nuvával társult, és képes volt fénylövedékekkel feltölteni a Midak églövőjét.
    • Öt megnevezetlen másik av-matorán.
    • Akiket árnyék eleművé tettek, majd a Klakk visszaváltoztatott:
      • Radiak, négylábú mutánssá alakított, piros színű av-matorán, aki az Antroz nevű Makutával társult.
      • Gavla, nőnemű, kék színű av-matorán. Már jóságos korában sem kedvelték, így kimondottan örült, amikor árny matoránná változott. Vamprah Makutával társult, és az árnyék matoránok vezére volt. Nem akart visszaváltozni ismét jóságos, fény matoránná, mert úgy érezte, az árnyékhoz tartozik. Habár ismét jóságos, nem mondhatni, hogy boldogan éli újra egykori életét.
      • Kirop, az av-matoránok régi vezére, fekete színű. A Makuta megszállás alatt Chirox Makuta társa volt. Alig tudta elkerülni, hogy megöljék őt, amikor tudtán kívül felfedte a Makuták egyik titkos rejtekét.
    • Tizenhárom megnevezetlen av-matorán, akik három Nuva Toa, Tahu, Gali és Onua szeme láttára változtak át Bohrokká.
    • Egy ismeretlen árny matoránt Mutran Makuta bedobott egy Rahi-termető katlanba, ahol összenőtt a fejlődésben lévő lénnyel, és egy Rahi-matorán hibriddé alakult.

    Az Északi Kontinens lakosai:

    Artakha szigetének matoránjai

    Egyebek

    Besorolhatatlanok [szerkesztés]

    Számos olyan Bionicle karakter létezik, akit egyik frakcióba sem lehet csoportosítani az egyedülállósága miatt.

    Tren Krom:

    A „Tren Krom” név még 2001-ben, a Bionicle első évében is feltűnt. Ekkor Mata Nui szigetének egyik felszíni képződményét, a Tren Krom-hasadékot nevezte meg. 2008-ban derült fény a Tren Krom-félsziget létezésére, amely egykor a Gorast nevű Makuta területe volt. Ám él egy Tren Krom nevet viselő élőlény is, és az említett helyek róla kapták a nevüket. Először egy 2008-as web-sorozatban tűnt föl, és további szereplésére is azokban kerül sor.

    Tren Krom egy egyedülálló, teljesen organikus lény. Idősebb Artakhánál, Karzahninál, sőt még a Nagy Szellemnél, Mata Nuinál is. A hatalma megközelíti a Nagy Szellem erejét. Számtalan mendemonda említi, és az univerzum legtöbb lénye nem hisz a létezésében. Nagyon kevés szereplőnek volt „szerencséje” találkozni vele. Tren Krom se nem rossz, se nem jó, ősinek, primitívnek lehetne mondani.

    Eredeti feladata az volt, hogy az univerzumot és a helyes működését felügyelje, még mielőtt megszületett volna a Nagy Szellem. Hozzáférése is volt minden tudáshoz és hatalomhoz, hogy ezt megtehesse, és ezen képességeit máig gyakorolni tudja, így képes szinte képtelen dolgok megtételére. Amikor a Nagy Szellem, Mata Nui végül világra jött, Tren Kromra nem volt többé szükség, sorsa beteljesült, így egy távoli, majdnem elérhetetlen vidékre helyezték. Primitív „vadsága” révén nem neheztelt Mata Nuira szerepe átvétele miatt (ellentétben a későbbi Makutákkal). Tren Krom elszigetelten élt a világtól, e miatt ha néha-néha feltűnt egy jövevény szigetjének partján, akár erőszakos módszereket is bevetett, hogy elméjükbe betekintve értesüljön a világ aktuális eseményeiről. Érdekes, hogy erre mind a BZPower rajongói oldal egyik tagja jött rá egyedül, és Greg Farshtey is megdicsérte érte. [30]

    Tren Krom kinézetét a Mutran nevű Makuta a következőképpen jellemezte naplójában (rajongói fordítás):

    „Visszaemlékezve is csak egy skarlátvörös összevisszaságot látok, melynek arca nem egy arc, csápjain apró, kihegyezett kampók futnak végig, szemei nem is többek merő mélyedéseknél a kocsonyás koponyájában, és a hangja… óh, attól még Teridax Makuta is dallamos hangú énekesnek hangzott.”

    Amikor a rajongók Greg Farshtey-t Tren Krom kinézetéről kérdezték, ő azt válaszolta, hogy ha részletesen elmondaná, valószínűleg megőrülnénk.[31] Tren Krom karaktere voltaképp tisztelgés Howard Phillips Lovecraft előtt, és az ő „Cthulhu” lényére alapozták.[32] Aki ránéz, megörül, és Mutran elmeállapotán sem segített sokat a vele való találkozás. Ám amikor Tren Krom megragadta Mutrant és az elméjébe tekintett, a Makuta szintúgy látta a lény gondolatait is. Tren Krom hatalmas tudással rendelkezik a világról, tudja, hogy hogyan és hogy miért működik az univerzum. Mutran ezt az információt – pontosabban amennyit értelmezni tudott – átadta Teridaxnak, és így kulcsfontosságú elemévé vált Mata Nui megdöntésének. Teridax eltanult más képességeket is Mutran információiból; Tren Krom képes sziklafalakat kiemelni a földből, Teridax pedig egy alkalommal protodermisz oszlopokat emelt ki az Ezüst Tengerből.

    Tren Krom egy elhagyatott, nagyon ritkán látogatott sziget barlangjában él. Mata Nui Rendjének Trinuma nevű tagja erre a szigetre rejtette a Brutaka csapatjának szánt fegyvereket, miután egyik társát megölte egy Makuta, és menekülnie kellett. A csapat el is érkezett a szigetre, és szert tettek a fegyverekre. Spiriah, a csapat Makuta tagja döbbent rá elsőként arra, hogy hol vannak, és a többieknek is furcsa érzésük volt a szigettel kapcsolatban. Tren Krom égbe nyúló kőfalakat emelt a földből, hogy fogságba ejtse a csapatot. Még Spiriah sem tudott átrepülni felette, mert a falból kődárdák törtek elő. Egyik csápjával megragadta Brutakát, miután az Mata Nui Rendjének hatalmával fenyegetőzött. Mihelyst Brutaka meglátta magát a lényt, minden szellemi erejére szüksége volt, hogy megőrizze épeszűségét. Tren Krom meg akarta tőlük tudni, hogyan változott az univerzuma az elmúlt 100 ezer év során. Át akarta vizsgálni az elméjüket, de figyelmeztette őket, hogy a folyamat során el is veszthetik eszüket. Mivel Brutaka elméjét mentális pajzs védte, Tren Krom Lariska, a Sötét Vadász fejébe nézett bele, és az ott látottaktól elborzadt. Az általa ismert univerzum teljesen megváltozott. Elüldözte őket, nem akart többet megtudni az univerzumról:

    „Világra segítettem egy rend uralta világot. De mit láttam a nőstény agyában… az őrület és félelem univerzumává változtattátok. Nem érdemes már megmenteni. De ti és a fajtátok pont ilyen világot érdemeltek. […] Menjetek! Szökjetek meg börtönömből… vigyétek az emlékeiteket és terveiteket… mert az elmétekben megbúvó borzalmak már így is rosszabbak mindennél, amivel én büntethetnélek. Sorsotoknak ítéllek – annak az életnek, amelyet a fajtátok hozott az univerzumba.”

    Miközben Tren Krom Brutakát szorongatta, Carapar félrevonult, hogy pallosával ledöfje a szörnyeteget. Tren Krom előtt nem maradt rejtve szándéka, és egy új, harmadik szeme nyílt testének oldalán. Abból sugár lőtt ki Caraparra, csak csillámló port hagyva hátra a Barrakiból. Így ő lett az első és egyetlen Barraki, aki valamilyen módon véglel elhunyt.

    Maszkok (Kanohi) [szerkesztés]

    A Kanohi szó matorán nyelven maszkot jelent. Az első maszkokat a Nagy Lények alkották meg a matoránok számára, majd Mata Nui, a Nagy Szellem megtanította őket, hogyan készíthetik el maguk a maszkjaikat. Ezt azonban nem kell szó szerint venni, valószínűbb, hogy ez csak egy legenda vagy tévhit, mivel Mata Nui nem avatkozik be közvetlenül mások életébe. A matorán fajnak a maszkok roppant fontosak, nélkülük ugyanis kómába esnek, s hosszú idő után meg is halhatnak. A Toa és a Turaga velük szemben csak gyöngébb lesz. A Ka



    Weblap látogatottság számláló:

    Mai: 2
    Tegnapi: 14
    Heti: 19
    Havi: 139
    Össz.: 54 287

    Látogatottság növelés
    Oldal: történet(bionicle 2. rész)
    üdvözlégy kedves látogató a starwarsbionicle hivatalos rajongói oldalán - © 2008 - 2024 - starwarsbionicle.hupont.hu

    A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

    ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

    X

    A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »